reklama

Ty si rasista!

Dnes na námestí pred katedrálou v Štrasburgu som kráčal pomaly, lebo chcel som vychutnať genius loci starobylého mesta. V tomto stave ma nemecky oslovil hádam zo dvojmetrový černoch. Najprv som si neuvedomil, že som mal očakávať francúzštinu. Z rozhovoru vyplynulo, že je zo Zambie. Či ozaj, to neviem. Pýtal sa ma, či by som ho nezviezol na druhú stranu (rozumej do Nemecka z Francúzska). Samozrejme zámienka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Autor spolu s priateľmi zo Zambie, vpravo primátor Lusaky
Autor spolu s priateľmi zo Zambie, vpravo primátor Lusaky (zdroj: ST)

Zámienku na nadviazanie hovoru využívajú všetci, ktorí chcú získať pozornosť a potom vás obdarujú niečím, čo v skutočnosti nemá cenu, ale potom zistia, že sa nevedia dostať domov, alebo sú hladní, alebo čo ja viem čo. Takto posedávajú v priestoroch priestorov svetovej výstavy na Plaza de Espaňa v Sevile Cigánky držiac v ruke vetvičky ihličňanu a potom prorokujú za 30, či 60, ale aj 90€. Stačí sa len zastaviť, a dozviete sa, ako sa budete mať o 30 rokov, hoci už máte 60.

Alebo na Slovensku odstavená Dácia na boku cesty, ktorá nemá benzín a okolo nej je zopár ľudí, ktorí vám ochotne prepustia krásny prsteň zo žltého kovu za pár euro, len chudáci, aby sa mohli kúpiť benzín. Patria sem aj Marokánci v Bruseli, z ktorých sú naraz fanúšikovia futbalu a predvedú vám driblovanie tak verne, že ani nezbadáte, kedy vám zmizla peňaženka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poučený skúsenosťami som odmietol si vziať krásnu koženú peňaženku pre moju manželku, samozrejme ako dar. Potom sa stalo to, čo som ozaj nečakal - černoch sa hrozne rozhneval, a začal na mňa hlasno naliehať, že som rasista, keď nechcem prijať dar. Neprijal som. Pred tým som na letisku nepodporil hluché, ktoré očividne rozumeli, keď som hovoril.

Mám priateľov v Zambii. Poznám primátora Lusaky. Ozaj neviem, asi som rasista.

Stanislav Trnovec

Stanislav Trnovec

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som slobodný človek. Sloboda je okrem života najfantastickejší dar, ktorý som dostal. Denne stojím v nemom úžase pred zázrakom života, tohto tajomstva sa neviem nabažiť. Každý deň je DAR, za ktorý nestíham ďakovať. Predseda Klubu mnohodetných rodín, viceprezident FEFAF, člen administratívneho výboru COFACE. Teda písať budem o rodine. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu