reklama

Včera bol deň Ústavy, ktorá si vyslúžila potlesk

Na kongrese o právach detí v Sione (Švajčiarsko) ešte dakedy v roku 1996 sme sa ako účastníci vzájomne predstavovali. To, že som zo Slovenska, teda postkomunistickej krajiny, vzbudilo pozornosť. Dostal som niekoľko otázok. Aby somlepšie vysvetlil, kto sme, som povedal, že v stanovách Klubu máme zakomponovaný článok 15 našej Ústavy, ktorý prevzal myšlienku Všeobecnej deklarácie ľudských práv, že život je hodný ochrany od počatia. Na to účastníci povstali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Kongres bol určený len pre úzky okruh odborníkov. Bolo nás asi 60 účastníkov, vysokoškolskí profesori, pracovníci OSN zo Ženevy, ústavní sudcovia. Témy veľmi zaujímavé, pre mňa, hladného po znalostiach, poučné.

Ale aby som sa vrátil k tomu, čo som sľúbil.

Naša Ústava ako moderný dokument odvolávajúci sa na Všeobecná deklaráciu ľudských práv prevzala ochranu života od počatia do svojho textu. Účastníci vstali, a začali spontánne tlieskať. Zostal som ticho, vyhŕkli mi slzy. Nikdy ešte pred tým, ale ani potom som nezažil také poctenie Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je mi úprimne ľúto, že tento článok ústavy náš Ústavný súd relativizoval tento článok rozhodnutím http://www.concourt.sk/rozhod.do?urlpage=dokument&id_spisu=111774. Zaujímavé vysvetlenie poskytuje istá feministicky orientovaná stránka, že ÚS bol postavený pred možné dve alternatívy: buď zakáže umelé prerušenia tehotenstva, alebo sa prispôsobí zákonu 73/1986 Zb. o umelom prerušení tehotenstva v znení zákona č. 419/1991 Zb.

Aby sa nezdvihla búrka odporu z hociktorej strany, chcem len priniesť informáciu, že som za zvýšenie zodpovednosti konania, ktoré podporoval pred tým vypracovaný návrh zákona o umelom prerušení tehotenstva, ktorý bol natoľko moderný, že predbehol vo svojich požiadavkách svoju dobu a preto neprišiel ani na pretras.

Stanislav Trnovec

Stanislav Trnovec

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som slobodný človek. Sloboda je okrem života najfantastickejší dar, ktorý som dostal. Denne stojím v nemom úžase pred zázrakom života, tohto tajomstva sa neviem nabažiť. Každý deň je DAR, za ktorý nestíham ďakovať. Predseda Klubu mnohodetných rodín, viceprezident FEFAF, člen administratívneho výboru COFACE. Teda písať budem o rodine. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu